Kemény munka, innováció és a vadon szeretete mind a Timberland-történelem részét képezik, már a kezdetek óta.
Minden 1952-ben kezdődött, amikor Nathan Swartz tulajdonrészt vásárolt az Abington Shoe Company-ban. Miután az USA-ba emigrált, a gyakornoki pozícióból indulva, kemény munkával egészen addig jutott, hogy kivásárolta üzlettársát és bevette fiait a vállalkozásba.
Ezután az Abington Shoe Company a New Hampshire-ben található Newmarket városába költözött. Ez a terület méltán híres a fenséges hegyvonulatairól, sziklás partszakaszairól, sűrű erdőiről, tavairól és folyóiról, és nem utolsósorban elérhető közelségben a keleti parti nagyvárosoktól is. Az időjárás itt igazán változatos – hóviharok, felhőszakadás, csípős telek és forró nyári hőhullámok egyaránt előfordulnak.
Az időjárás viszontagságai által előidézett problémák megoldására született meg a Timberland-koncepció.
1973-ban született meg az eredeti vízálló bakancs, amit ekkor Timberland-nak hívtak. Strapabíró volt és nagy odafigyeléssel készült és az innovatív gyártási technológiáknak – amik újdonságnak számítottak a cipő-iparban – köszönhetően ellenállt az elemeknek. Ezek a kiváló minőségű „Sárga bakancsok” új szintre emeleték az iparági követelményeket a vízállósággal szemben. Ezek a lábbelik egyformán népszerűek lettek a természetjárók – akiknek minden időjárási körülmények között helytálló bakancsra volt szükségük –, munkások – akik a megbízhatóságot és strapabíróságot keresték – és azok között, akik egyszerűen csak egy stílusos lábbelit szerettek volna a hétköznapokra. Ezek a bakancsok fektették le a márka alapköveit. Átütő erejüknek köszönhetően 1978-ban átnevezték a céget, így innentől fogva a Timberland név sokkal többet jelentett egy pár bakancsnál.
A Timberland márka kemény munkából, innovációból és a természet szeretetéből álló öröksége tovább él. A cél az, hogy felvértezze az embereket az előre lépéshez szükséges eszközökkel, a közös munkára sarkalljon és ezeken keresztül tegye jobbá a világot. Meg kell találnunk a szabad tereket még a legkülönbözőbb helyeken is, hiszen ott vannak rögtön az ajtónk mögött, egészen a legtávolabbi helyekig. Ott vannak a nagyvárosokban, a kertvárosokban és vidéken is. Ott vannak, ahol dolgozunk, ahol játszunk és ahol együtt vagyunk. Ezért lett a Timberland márka küldetése, hogy pozitív változást hozó erővé váljon. Ennek fényében erős az elkötelezettség a Föld zöldebbé tételére, a közösségek erősítésére és a termékek olyan módon való fejlesztésére, hogy az kevesebb környezeti terheléssel járjon.
JOBB TERMÉK
Amikor egy új bakancsot, cipőt, kabátot, szemüveget vagy pólót tervezünk, akkor nem elég, ha csak jól néz ki, mivel számításba vesszük a környezetre gyakorolt hatását is. Már az eredeti vízálló bakancs piacra dobása óta az olyan innovatív termékek megalkotását tartjuk a legfontosabbnak, amik kimozdítják az embereket, környezettudatos anyagokból készültek és hosszú évekig ki fognak tartani viselőjük mellett. Nem egyszerűen az a cél, hogy minimalizáljuk a környezetre gyakorolt hatásunkat hanem, hogy egy napon elérjük a karbonsemlegességet is.
ERŐSEBB KÖZÖSSÉGEK
Hiszünk a virágzó közösségek erejében, amik egységes, szenvedélyes hangjuk segítségével felgyorsíthatják a globális változásokat. Támogatjuk a tehetséges embereket, akik az általuk nyújtott szolgáltatások segítségével erősítik közösségeiket. Minden kollégánk 40 órányi fizetett szabadságot kap, hogy önkéntes munkát végezhessen a saját közösségében, így összesen már több mint 1.2 millió órányi önkéntesség van a hátunk mögött.
ZÖLDEBB VILÁG
A természet közelségének, és így a városi zöld tereknek is megvan az képessége arra, hogy javítsa a bolygónk állapotát, és ezzel együtt a mi jóllétünket is. Megtisztítják a levegőt, megakadályozzák a földcsuszamlásokat, segítenek a víztakarékosságban és még a stresszt is csökkentik. A faültetés központi szerepet játszik a természet iránt való elköteleződésünk kifejezésében. 2001 óta több mint 10.2 millió fát ültettünk világszerte, ezzel is támogatva a helyi termelőket. A célunk az, hogy 2025-re több mint 50 millió elültetett facsemete legyen mögöttünk, mert hiszünk benne, hogy a zöld jövő egy jobb jövő.