"Nem vagyok a divat híve. A divat ellen vagyok. Nem érzem magam részesének. Túlságosan múlandó. Sosem kerített a hatása alá. Engem az időtlen dolgok érdekelnek, a stílus - nem a divat." - Ralph Lauren
Ennél őszintébb sorokat nehezen találhatunk, ha a brand lényegét akarjuk megfogalmazni. A Ralph Lauren tényleg úgy él a képzeletünkben, mint a márka, amely az időtlen, klasszikus stílust testesíti meg. Többről van itt szó, mint a lovas pólóingekről és a hétszáz dolláros kasmír kardigánokról. Utánanéztünk egy kicsit a márka történetének.
Lifshitz nyakkendőkre kapott kölcsönt
A céget 1967-ben indította útjára Ralph Lauren, akinek szülei fehérorosz bevándorlók voltak. Eredeti neve Lifshitz volt, testvére változtatta meg családnevüket Lauren-re, azért, mert az iskolában rengeteget csúfolták őket ( - nevükben szerepel az a bizonyos szótag…). Első lépésként 50.000 dollárnyi kölcsönnel a nyakán, "Polo" név alatt színes nyakkendőket készített. Az első darabok azonnal elkeltek, mert az akkori keskenyebb nyakkendők helyett ő szélesebbeket kínált. Kézzel készültek, rendkívüli módon ügyelt a minőségre, a legjobb anyagokat használta, így hamar híre ment kiegészítőinek. Ralph érdeklődése már akkor sem csak a ruhák iránt volt figyelemre méltó, hamar felismerte, hogy az általuk képviselt életstílus az, ami a legvonzóbb egy márkában. Az életstílust akarta eladni. Ezért nevezte el akkori kínálatát a lovaspóló után, amely sportban a visszafogott, diszkrét klasszikus stílus és elegancia a legerőteljesebben jelenik meg.
A Polo Ralph Lauren az amerikai divat élvonalában van már évtizedek óta, és alapjaiban szinte semmit sem változott. Nagy szerepe volt a '60-as évek végi, '70-es évek eleji amerikai divat megváltoztatásában, amikor a friss európai stílust keverték az ottani klasszikus öltözködéssel.
Lauren 1969-ben nyitotta meg első boltját a Bloomingdale áruházban, New Yorkban, azóta töretlen a sikere.
1971 fontos év volt a márka történetében, ekkor jelent meg az első női kollekció és ekkor alkalmazták először az azóta világhírűvé vált lovaspólós logót. 1972, ha lehet, még jelentősebb, hiszen ekkor mutatták be az első pólóing kollekciót, amelyet szinte változatlan formában a mai napig kínálnak, és amelyről a világon szinte mindenhol beazonosítható a márkanév. 24 színben volt kapható, és ugyanaz történt, mint a nyakkendőkkel: egyből elkelt mind, így szinte azonnal klasszikussá váltak a színes, galléros, rövid ujjú felsők. A következő években egyre ismertebbé vált a cég neve, az ingek, pólók, nadrágok és zakók rendkívül kelendőek lettek; általuk Ralph ekkorra már szinte elérte célját, egy olyan életmód népszerűsítését, amelyben a stílus kiemelt szerepet kap.
1974-ben a cég beírta magát az amerikai filmtörténelembe is, amikor a The Great Gatsby című alkotás jelmezeinek tervezésére kérték fel. Az 1920-as évek stílusát idézték meg a filmben, amelyből a későbbiekben a tervező is merített saját kollekcióihoz.
A '80-as évek elején nagy siker lett a Westernware kollekció, amely a tradicionális Amerikát vegyítette az akkori modern stílussal. Ebben nagy hangsúlyt kapott a farmer anyag és a Navajo minták. A western elgondolást a Denim & Supply vonal viszi tovább napjainkban.
1986-ban Ralph Lauren büszkén nyitotta meg első flagship store-ját a reneszánsz stílusban épült Rhinelander Mansion-ben, amely a Madison Avenue-n található New Yorkban. Nem is kell hangsúlyoznunk, hogy a márka alapelvéhez ennél tökéletesebb épületet aligha találhattak volna New Yorkban. Gyönyörű.

Gyártói információk:
Ralph Lauren Europe Sàrl
24 route de la Galaise
1228 Plan-Les-Ouates
Switzerland
[email protected]