18 éves korában René Lacoste Bordeaux-ban élt a családjával és a helyi politechnikum tehetséges diákja volt. Édesapjához hasonlóan ő is szenvedélyesen szeretett sportolni, így ideje nagy részét teniszezéssel töltötte. Ez a szenvedély végül odáig vezetett, hogy abbahagyja tanulmányait és a saját kezébe vegye az életét. Egyik meccsről a másikra haladt előre a ranglétrán, egészen addig amíg a világ egyik legjobb játékosává nem vált. Hét Grand Slam győzelemmel a háta mögött a hírneve mellé még egy becenevet is kiérdemelt. 1923-ban, Bostonban az edzője megígérte neki, hogy ha megnyeri a következő meccset, megveszi neki azt a krokodilbőr bőröndöt, amit már régóta a kirakatüveg mögül csodál. Bár René elvesztette a meccset, de a pályán tanúsított kitartásáért és a fogadás szokatlan tárgya miatt az amerikai sajtó elkezdte „A Krokodil” néven emlegetni őt. A becenév gyorsan elterjedt a teniszvilágban. René még tett is rá egy lapáttal, amikor megkérte a stylistját Robert George-ot, hogy varrjon egy krokodilt a fehér kabátjára, amit a pályára lépéskor szokott viselni. Így indult a legenda.
1930-ban René Lacoste feleségül vette a golf bajnok Simone Thion de la Chaume-ot. Annak ellenére, hogy a golf akkoriban leginkább a férfiak sportja volt, ez a merész hölgy volt az egyike azoknak, akik felkavarták az állóvizet és segítettek megváltoztatni a világot. A pár közös értékrendje kiválóságból, alázatból, szenvedélyből és a fair play-be vetett hitükből állt olyan értékekből, amik generációkon keresztül szerves részét képezték a Lacoste családnak, így Catherine Lacoste-ot is ezek az értékek segítették győzelemre az 1967-es golf csapat világbajnokságon.
René Lacoste története lényegében a tradíciók megkérdőjelezéséből áll. 1933-ban forradalmasította a teniszjátékosok öltözetét, egy könnyű és flexibilis pólóing formájában, amely „petit piqué” pamutból készült.
1933-ban André Gillier-vel közösen megalapított a Lacoste márkát, amely az első márka volt, ami termékein feltüntette logóját is.
Igazi vizionáriushoz méltó módon 1960-ban szabadalmaztatott egy rezgéscsillapítót, amit a teniszütők húrjai közé lehetett illeszteni. Később egy acél teniszütőt is kifejlesztett, amivel 1966 és 1978 között összesen 46 Grand Slam címet nyertek!
Az 1950-es években a Lacoste ruházati termékeket elkezdték világszerte exportálni. A gyermekeknek szánt termékvonal kifejlesztésével ez az időszak elhozta egy generációkon átívelő ikon születését. A termékein túl a Lacoste márka magában hordozza azt a szellemiséget, ami a mai napig irányírtja a márka útját és döntéseit mind az általuk kiadott kollekciók, mind pedig a társadalom és a fenntarthatóság melletti elköteleződés során. A szabadság szerető 1960-as években Jean Patou francia parfümőr segítségével Eau de Toilette formájában megalkották az első Lacoste illatot.
Lacoste lett a Roland-Garros hivatalos szponzora. A márka és az ikonikus teniszstadion 1927 óta egyedülálló kapcsolatot ápolt, mivel a munkálatok azután kezdődtek el, hogy René Lacoste és a francia tenisz „négy muskétása” megnyerték az Egyesült Államokban a Davis -kupát. 1928-ban a Roland-Garros készen állt a következő Davis-kupa megrendezésére, amelyet ismét René Lacoste és játékostársai nyertek. A Lacoste folytatta az elegáns kiegészítők új sorozatának fejlesztését, és Cahours de Virgile tervezővel együttműködve megalkotta első szemüveg kollekcióját is.
A Lacoste a francia hagyományokat ápoló tervezőkkel együttműködve indította el első bőráru kollekcióját. A darabok közé tartoztak a Maison Hamon által tervezett övek, valamint Sogedi-vel közösen tervezett utazó- és sporttáskák. A márka felavatta első Lacoste alkalmi cipőjét az 1932 -ben alapított brit Pentland cipőgyártóval. Rendkívüli precizitás, a mozgás eleganciája. A Lacoste ismét újított, és bemutatta az időzítés érzését azáltal, hogy a Bázeli Óvásáron bemutatta első óráját.
A 2006 -ban elindított és azóta is működő Fondation de France által támogatott Lacoste Alapítvány segíti a hátrányos helyzetű fiatalok és a fogyatékkal élők társadalmi és szakmai beilleszkedését.
2012-ben a Lacoste-ot felvásárolta a Maus Frères SA, egy 1902-ben alapított genevai illetőségű családi vállalkozás. A cég amit jelenleg a Lacoste vezérigazgatója Thierry Guibert irányít megőrizte a gondosan felépített értékrendet és örökséget, ami az idők során egybeforrt a márkával.
A felvásárlás óta a Maus Frères SA különböző márkák széles portfólióját hozta létre, a kiegészítő- és ruhaiparra fókuszálva, mindezt olyan prémium márkák segítségével, mint a Lacoste, Gant, Aigle, Tecnifibre és újabban (2019-óta) a The Kooples.
Novak Djokovic-ot a világ első számú és talán az egyik legjobban elismert teniszjátékosát kinevezték a Lacoste márka nagykövetének.Ő az aki megtestesíti mindazt az eleganciát, merészséget és kitartást amit a márka képvisel.
Louise Trotter brit designer lesz a Lacoste kreatív igazgatója. Az elegáns designra való érzéke segítségével, Trotter átveszi az irányítást a Lacoste kollekció felett és jövőbe mutató formákkal és anyagokkal újítja meg azt.
A fiatal tenisz csodát, Daniil Medvedev-et kinevezik a Lacoste márka nagykövetének. A kiváló taktikai érzékéről ismert Medvedev egy különleges és nehezen kiismerhető játékstílust alakított ki.
Az „utcai stílus” új fókuszában a Lacoste egyre több együttműködést indít más divatházakkal, mint például a Concepts és a Mastermind JAPAN, valamint számos rapperrel is.