A Havaianas papucsot 1962 -ben hozták létre Brazíliában, a Japanese Zori szandálból merítve ihletet. (Ez egy szandál szövetpánttal és szövött rizsszalma talppal.) A Havaianas alkotója lecserélte a szalmát prémium brazil gumira, frissítette a dizájnt, hogy divatos legyen, a többi pedig már történelem! Ez az oka annak, hogy a Havaianas papucsok talpán rizsszemnyomat található, ez is egy a sok tervezési részlet közül, amelyek egyedivé teszik a Havaianas papucsokat.
A tangapapucsokat Havaianas névre keresztelték (ami portugálul „hawaiiakat” jelent) az örökké nyári hangulatot árasztó nyaralóhely tiszteletére.
1964 -re Brazíliában gyakorlatilag minden munkás egy pár Havaianas papucsot viselt. Az utazó értékesítők a Havainas papucsokat közvetlenül a régi Volkswagen Combi kisteherautóikból árulták Brazíliában. Ezeket a furgonokat a vásárlók mindig izgalommal fogadták!
1966 -ban a Havaianas anyavállalata, az Alpargatas bejegyeztette a világhírű gumiszalagos tangapapucs szabadalmát!
1969
Eleinte a Havaianas papucs csak kék és fehér színben volt kapható. 1969 -ben azonban egy gyártási hiba miatt egy adag zöld Havaianas is készült, ami végül a piactérre került. A reakció annyira pozitív volt, hogy a Havaianas megragadta a lehetőséget, és elkezdte több színben is gyártani a papucsot.
1973
Az emberek évtizedek óta próbálják másolni a Havaianas -t. A 70 -es években a Havaianas reklámkampányt indított a Havaianas tangapapucsok prémium előnyeinek megerősítésére. A szlogen a következő volt: „Védd magad a hamisítványoktól”.
1980
A brazil kormány hivatalosan elismerte a Havaianas papucsokat a brazilok életének szerves részeként, miután felvették az alapvető termékek listájára (a rizs és a bab mellett!). Addigra Brazíliában évente több millió pár Havaianát adtak el.
Az 1990 -es évek eleje - közepe
A Havaianas bevezette az egyszínű stílusokat, és elindította első nyomtatott mintás szériáját, amely hibiszkuszvirág mintát kapott.
Továbbra is sok nyomtatott mintát adtak ki új színkombinációkkal és új termékfejlesztésekkel (pl. gyerek minták).
1998
A 98 -as világbajnokság ünneplésére a Havaianas piacra dobta a „Havaianas Brazil” -t - ezt a stílust egy kis brazil zászló jelzi a hevederen. Bár a brazil csapat elvesztette a kupát, ez továbbra is a Havaianas egyik legkelendőbb stílusa világszerte.
1999 Havaianas feljebb lép egy szintet a divat világában, miután a kifutópályán debütált a francia tervező, Jean Paul Gaultier show -jában. A Havaianas hamarosan elkezd dolgozni a világ legnagyobb márkáival és tervezőivel.
A Havaianas papucsok gyorsan elterjedtek az egész világon, megkezdődik a hivatalos forgalmazás Ausztráliában, Spanyolországban, Portugáliában, Olaszországban, Franciaországban, Angliában, az USA -ban, a Dominikai Köztársaságban és Japánban. Napjainkban a Havaianas több mint 100 országban kapható.
Az ezredfordulóra a Havaianas egy különleges modellt készített. Ez volt az első szandál, ami világított a sötétben.
2001 A Havaianas tovább fejleszti a termékcsaládot azáltal, hogy kiad egy különleges, finom részletekkel ellátott kollekciót, amelyet a mai napig kézművesek varrnak Brazília északkeleti részén.
2006 Megszületik Havaianas Slim stílus! A vékonyabb és finomabb szíjjal a nők mindenhol azonnal beleszerettek ebbe az időtlen stílusba.
2011 A Havaianas új partnerséget indított a Disney -vel, amelyen mindenki kedvenc Disney karaktere szerepel a papucsok talpán.
2012 Havaianas az 50. születésnapját ünnepelte. Az UNICEF-nek értékesített bevételekből készítettek egy korlátozott példányszámú emlék-szériát.
2018 A Havaianas debütált a kifutópályán a New York -i divathéten! Miután a Havaianas népszerűsége újjáéledt az európai divatbemutatókon részt vevő influencerek és szerkesztők körében, az ausztrál tervező, Dion Lee modelleit Havaianas papucspab küldte a kifutóra, amikor Soho -ban bemutatta tavaszi kollekcióját.
A 2019-es Havaianas együttműködik az egyik legnagyobb francia luxus márkával, a Saint Laurent -el egy korlátozott példányszámú sorozat kiadásában.
2020-ban a Havaianas visszatér a gyökerekhez, hogy feltalálja az új Tradi Zorit, amely tökéletes keveréke a múltnak és a jövőnek. A Havaianas együttműködik a JAPAN ötletgazdával, hogy egyedi brazil és japán hatásokból álló mashupot hozzon létre.