A történet 1981 -ben kezdődött. Miután a családi nyaralás során beleszeretett Los Angelesbe, a négy dél -francia Marciano testvér úgy döntött, hogy otthonává teszi. A márkanevet egy reklámszlogen javasolta, amelyet mindennap láttak az irodájukba vezető úton: „Találd ki, mi van az új Big Mac -en?” A GUESS először Franciaországban indult, ahol a testvérek elindították első üzletüket. Az áruház nagy sikere után a testvérek úgy döntöttek, hogy kihelyeznek egy másik üzletet Amerikában. A franciaországi üzletet MAG -nak hívták, és körülbelül 1977 -ben nyitották meg. Amikor a testvér Amerikába érkezett, elkezdenek dolgozni egy második ruhaüzlet létrehozásán. 1981-ben a testvérek megalapítottak egy második üzletet, a GUESS névvel.
A Guess márka eredete egy kérdés feltevése. De George (az egyik testvér) arra gondolt, hogy egy hosszú úton hazafelé ezt a GUESS szót márkává változtatja. A Guess logó vörös színe szeretetet és szenvedélyt jelent. A fekete színek pedig az eleganciát és a kifinomultságot képviselik. És végül, a fehér a GUESS márka tisztaságát, integritását és megbízhatóságát jelenti. A Guess nagyon népszerű márka, és sokféle terméket kínál, mint az órák, cipők, parfümök, gyermekruhák és még sok más.
Paul Marciano: Paul 1952 -ben született, és ő a legfiatalabb a négy közül. Ő volt az első, aki a GUESS -on reklámot és PR -t is kezelt. Később a társaság elnöke és operatív igazgatója lett. Ezt a címet ma is tartja, és sok más címet is. Második feleségét Mareva Georges Marciano -nak hívják, és ő Franciaországból származó modell, valamint Tahiti kisasszonyként és Miss France -ként is szolgált.
Georges Marciano: 1947 -ben született, és nagy része volt a találgatós társaságnak. Ott töltött idő után úgy dönt, hogy eladja a társaságban lévő részvényeit, és valami újat kezd. Ami szintén egy sor farmer és magas divatú ruha volt.
Maurice Marciano: Maurice 1949 -ben született, a ruhák egyik tervezője, és sok más pozíciót is betöltött a GUESS -nál. 2012 -ben úgy döntött, hogy visszavonul a GUESS -től. Nyugdíjba vonulása után új kastélyt vásárolt és egyéb beruházásokat hajtott végre.
Armand Marciano Armand 1945 -ben született, hosszú évekig a GUESS műveletekért volt felelős. 2003 -ban elhagyta a GUESS vállalatot, hogy részt vegyen egy másik projektben, amely magában foglalja a nők modern márkáját.
A Americana-ba szerelmes testvérek egy amerikai ikont választottak áttörő terméküknek: egy karcsú testű, kőmosott, három cipzáros bokás farmert, amelyet Marilyn Jeannak hívtak. Dacolva azzal a ténnyel, hogy a kőmosás ritka volt az amerikai piacon - és az esetleges szkepticizmussal kapcsolatban, hogy a francia urak ilyen szimbolikusan amerikai terméket készítenek -, egy farmert és egy kézzel írt megjegyzést küldtek a kiválasztott áruházakba. Bloomingdales szerette a farmert, és 24 párt rendelt. Az egyedi, szexi kivágású stílus néhány órán belül elfogyott.
Az Egyesült Államokban töltött első évben a GUESS bejutott az összes nagy amerikai áruházba, beleértve a Bergdorf Goodman -t, a Bonwit Teller -t, az ieiman Marcus -t és a Saks Fifth Avenue -t. Abban az időben, amikor a farmer az amerikai ruhatár munkanapjának alapanyaga volt, a GUESS a divathoz visszaküldte a farmert, innovatív vágások és mosások széles választékával, stílusos, kacér hozzáállással, amelyet talán csak a les français tudott elérni.
Aztán persze ott volt a reklám. Teljesen a legfiatalabb Marciano testvér, Paul agyszüleménye volt, és a GUESS elbűvölő világa olyan egyértelműen rögzült az elméjében, hogy nem volt szüksége ügynökségre. A kampányok megragadják a klasszikus Hollywood vonzerejét, de teljesen kortárs fiatal nőket mutatnak be, akik meghatározták a márka provokatív szellemét. Az első „Guess Girl” egy ismeretlen francia modell, Estelle Lefebure volt. Mások sokkal híresebbek voltak: Claudia Schiffer, Carré Otis, Eva Herzigova, Laetitia Casta, Naomi Campbell, Anna Nicole Smith, Paris Hilton… és egy bizonyos Carla Bruni, mindössze 16 éves.
Ami a fotósokat illeti, az olyan bevált nevektől kezdve, mint Ellen Von Unwerth, egészen Daniela Federici tanulóig terjedt, akit Paul Marciano 1992 -ben a filmiskolából szedett le Anna Nicole Smith forgatására. Wayne Maser, Herb Ritts, Dewey Nicks, Raphael Mazzucco és Pablo Alfaro is hozzájárultak a márka több mint három évtizedes képéhez. Akár fekete-fehér, akár színes, a GUESS hirdetési stílus azonnal felismerhető- csábító emberek inspiráló háttérrel, és olyan történetre utalnak, amelyet a nézők maguk találhatnak ki. Végezetül meg kell mondani, hogy a GUESS lányok közül sokan görbék, mint a legtöbb divathirdetésben.