A Fila -t több mint 100 évvel ezelőtt, 1911 -ben alapította két testvér, akik textilboltot nyitottak, eredetileg varróanyagokat értékesítettek az olasz Alpok lábánál fekvő Biella lakosságának. Egy évtizednyi figyelemre méltó növekedés és temérdek tapasztalat után a testvérek úgy döntenek, hogy textilüzletágukat kötöttárugyártó üzletággá bővítik, finom pulóvereket, sálakat és pulóvereket gyártva.
Innovatív dizájnjuk és megbízható minőségük híre elterjedt Olaszországban, és 1942 -ben egyesültek a Fila Fratelli céggel, ahol további 25 éven keresztül töretlen sikernek örvendtek a kötöttáru -iparban. A vállalat további bővítése érdekében Giansevero Fila 1968 -ban felbérelte Enrico Fracheyt a Fila ügyvezető igazgatójának. Frachey megértette a Fila céljait és tiszteletben tartotta a márkát.
A sportruházati sorozat bevezetése előtt Frachey felbérelte „Pier Luigi Rolando” művészi tervezőt és „Alessandro Galliano” műszaki igazgatót annak biztosítására, hogy a ruházat sportosan és esztétikailag is kiegészítse a sportolókat. Első sportruházati kínálatukat „White Line” kollekciónak hívták, amely 1973 -ban jelent meg. Friss termékeik tisztelegtek a tenisz teljesen fehér hagyományai előtt, de eredetiséget kölcsönöztek a védjegyes Fila színek elegáns felhasználásával: sötétkék és piros rétegek törtfehér teniszpólóra, bizonyítva, hogy a klasszikusnak nem kell konzervatívnak lennie.
Miután megjelent az egyre népszerűbb „White Line”, a Fila együttműködhet olyan híres sportolókkal, mint Bjorn Borg, egy játékos, aki 1975 és 1980 között a teniszvilág élén állt, 5 wimbledoni bajnoki címével. Azonban nem csak a tehetsége tette őt érdekessé és értékessé a Fila ,márka számára. Borg izgalmas és ikonikus karakter volt, egyedülálló személyiséggel, megjelenéssel és játékstílussal. A teniszpályán színes, mintás Fila kabátot viselt a „White Line” pólóing fölött, lebegő tincseit Fila fejpánttal rögzítette.
A tenisziparban eltöltött évek sikerei után Fila elkezdett cipőket gyártani mindenféle sporthoz, a kosárlabdától a hegymászásig. Innentől kezdve a Fila -t mindig a Nike és az Adidas alternatívájának tekintették, egyedi stílussal, amely a 90 -es évek elejére emlékeztet. A márka a közelmúltban újjáéledt, a Kappa, a Diadora és a Champion mellett, amelyeket egykor nem kedveltek annyira, de most kapkodva értékesítik a használtruha-üzletekben.
A legjobban pólóingekről, pulóverekről és cipőkről ismert Fila tervei mindig merészek, és határozottan nem riadnak vissza az élénk színektől vagy a merész sziluettektől. Ez a kreatív bátorság hozta őket vissza a mainstreambe, és együttműködést biztosított az olasz cégnek olyanokkal, mint a Odd Future, az Urban Outfitters, a Fendy és még a Pepsi is.