Dr. Martens felhívása azoknak az embereknek szól, akiknek megvan a saját egyéni stílusuk, de egységes a szellemük - hiteles karakterek, akik kiállnak valamiért. Emberek, akik erős önkifejezési érzékkel rendelkeznek. Embereknek, akik különbözőek.
Dr. Martens stílusát tekintve egyszerű sziluettjei lehetővé teszik viselőik számára, hogy a csizmát és a cipőt saját egyéni és nagyon jellegzetes stílusuk részeként fogadják el. A Dr. Martens cipők híresek a tartósságukról és kényelmükről, ideálissá teszi őket a koncertek és az utcai divat könyörtelen világa számára és végül érzelmi szinten a hozzáállás és a felhatalmazás jelvényei.
Ez azonban nem volt mindig így: a Dr. Martens eredetileg egy szerény munkaruha volt, amelyet egy szakaszban még kertészeti cipőként is értékesítettek. Tehát hogyan alakult át ez a haszonelvű bakancs a modern kor egyik legjelentősebb kulturális márkájává? Érdekes és egyedi történet.
1901 -től a Griggs család ismert volt arról, hogy csizmát gyárt az angol Midlands -i Northamptonshire -i kisvárosban, Wollastonban. Ott voltak az angol cipőipar szívében, és hat évtizeden keresztül a Griggs lábbelik szilárd hírnévnek örvendtek, mint erős, tartós munkacipők.
A történet ezután áttért a háború utáni Münchenre, 1945-re és Dr. Klaus Maertens 25 éves katonára. Miközben lábadozott, egyedülálló légpárnás talpat (a hagyományos kemény bőrtalp helyett) készítetett, hogy segítse a gyógyulását. Egy kevés maradék anyag és egy tű segítségével Martens készített egy prototípuscipőt, és megmutatta egy régi egyetemi barátnak és gépészmérnöknek, Dr. Herbert Funknak.
Partnerségre léptek egymással azzal, hogy a használaton kívüli katonai kellékeket felhasználva elkezdték gyártani egyedi cipőiket. 1947 -ben megkezdték a hivatalos termelést, és egy évtizeden belül virágzó üzletük volt, többnyire idősebb nőknek adták el. 1959 -ben úgy döntöttek, itt az ideje, hogy forradalmi lábbeli -találmányukat a tengerentúli folyóiratokban hirdessék.Angliában a Griggs vállalatot a család harmadik generációja, Bill vezette, Ray, Colin és Max fia testvérekkel együtt. A cipőkereskedelmi folyóirat oldalainak fürkészése közben Bill szemét megragadta a német reklámja innovatív légpárnás talpuk miatt.
Egy exkluzív licencet kaptak és néhány kulcsfontosságú változtatást hajtottak végre, beleértve a megváltoztatott cipősarkát, a hagyma formájú szárát, de egyszerű felső részét is, a jellegzetes sárga öltést, a kétszínű barázdált talpszéleket és az egyedi talpmintát. A bakancsot „Airwair” márkanévvel látták el, és fekete -sárga sarkú hurokkal, a márkanévvel és „Ugráló talppal” (Bill Grigg saját kézírása alapján) szlogennel érkeztek. AZ első nyolclyukú 1460 Dr. Martens csizma 1960. április 1-től jelent meg.
Az 1960 -as években - ebben az évtizedben született a Dr. Martens csizma - példátlan változáshullám, új ötletek, kulturális felfordulás és végül társadalmi forradalom következett be. Ez a radikális légkör extravagáns és gyakran egzotikus divatnak is tanúja volt, furcsa hátterek egy ilyen funkcionális munkacsizma megszületéséhez, de ahogy mindig, a Dr. Martens márka már akkor is a normákkal szemben helyezkedett el.
Kezdetben postások és gyári dolgozók viselték, Dr. Martens fennállásának első néhány éve nagyon hasonló volt egy £ 2-os munkaruhacsizmához, és nagy mennyiségeket értékesített Nagy-Britannia munkásosztályának. Aztán valami hihetetlen dolog történt.
Minden figyelmeztetés vagy szándék nélkül Dr. Martens-t hirtelen felvették a korai multikulturális, ska-szerető skinheadek-akik büszkén kiálltak a brit munkásosztály stílusa mellett. Röviddel ezután Pete Townshend, a The Who lett az első kiemelkedő személyiség, aki saját munkásosztályi büszkeségének és lázadó hozzáállásának szimbólumaként viselte őket. Ennek során mind az első generációs skinheadek, mind Townshend megváltoztatta a márka történetét, és ezt a funkcionális munkaruhacsizmát szubkulturális esszenciává változtatta.
1970-A glam, a punk, a Two Tone és a korai gót évtizede a brit ifjúsági kultúrát számtalan különálló törzsre bontotta. Minden egymást követő új törzs, aki elfogadta a csizmát, felforgatta az előző viselői stílusát-a intézményellenes underground nagy részében a Dr. Martens állandó szimbólum volt. Az évtized végére a csizma az önkifejezés heves szimbólumává vált a brit ifjúsági kultúra szívében.
1980-Nagy-Britanniát a kormányellenes zavargások és a társadalmi ellenszenv sújtotta, az ifjúsági kultúra az utcákról emelkedett fel, még több vizuális és egyéni törzzsel, mint például a pszichobili és a grebo.
A kisméretű férfi csizmák értékesítése figyelmeztette Dr. Martens-t arra, hogy a lányok utcai trendet vásárolnak, majd testre szabják (általában virágokkal) az egyszerű 8 lyukú csizmát. Eközben az Egyesült Királyságban turnézó amerikai hardcore zenészek DM -párokat kezdtek visszavinni a nyugati partra, így akaratlanul is megkezdték az amerikai szubkultúra elfogadását.
1990- Grunge a fejére fordította a mainstream zenei világot, és magával vitte Dr. Martens-t. Nagy-Britanniában a Britpop fellázadt az úgynevezett „lúzergyerek” apátia ellen, mindezt ugyanabban a klasszikus 1460-as bakancsban.
A nu-metal és a nagyon korai emo megjelenése még több új zenei műfajt fogadott el. A márka a fesztiválkultúra szinonimájává is vált.
2000-Röviddel a márka negyvenedik születésnapja után az eladások annyira drámaian visszaestek, hogy egy kivételével minden egyes brit gyárat be kellett zárni a csőd megakadályozása érdekében. Aztán 2003-ban elkezdődött a híres márka újjáélesztése azzal, hogy a világ divattervezői újra értelmezték és testre szabták a klasszikus 1460-as csizmát.
2007-ben az újjáéledés folytatódott, amikor a Cobbs Lane eredeti gyára a northamptoni gyárban újrakezdte a kézzel készített Dr. Martens Originals gyártását.
2010-A globalizmus és a közösségi média korában az ifjúsági kultúra és a szubkulturális stílus minden aspektusa megváltozott. Ennek ellenére változatos személyek, rajongók és szubkultúrák továbbra is dr. Martens bajnokai, akiket vonz az egyedülálló alternatív vonzereje és hitelessége a homogenitás világában.
2010-ben egy újjáélesztett Dr. Martens ünnepelte ötvenedik évfordulóját: öt évtizede tanúja volt annak, hogy a márkát számos szubkultúra, híresség, zenész és szabadon gondolkodó személy fogadta el-mindegyik igényeihez, attitűdléhez és identitásához igazítva a lábbeliket. Zene nélkül Dr. Martens munkaruha csizma maradt volna. A Dr. Martens -et viselő szubkultúrák zenéje elválaszthatatlanná vált magától a márkától.