A DKNY egy New York-i székhelyű divatház, amely férfi és női divatcikkekre specializálódott, és amelyet 1984-ben alapított Donna Karan.
Karan 15 évig dolgozott Anne Klein -nél, ebből 10 fő tervezőként. 1984 -ben Anne Klein tulajdonosa, a Takihyo LLC felajánlotta Karannak és néhai férjének, Stephan Weissnek, hogy saját vállalkozásba kezdjenek. A társaság 1996 -ban nyilvánosan forgalmazott vállalkozássá vált.
Karan 1984 -ben dobta piacra első kollekciójával a Seven Easy Pieces -t, és forradalmasította a nők öltözködését. Egy body, egy szabott kabát, egy szoknya, nadrág, egy kasmír pulóver, egy bőrkabát és egy esti megjelenés. A Seven Easy Pieces segítségével a nők végtelen kombinációkat hozhatnak létre ezekkel a könnyen viselhető ruhadarabokkal. Karan intuitív módon megértette a modern nők szükségleteit és vágyait, olyan kollekciókat tervezett, amelyek napról estére elvihetik őket, és egyszerűsítik az életet, az elegancia vagy az érzékiség feláldozása nélkül. Ahogy Donna saját élete fejlődött, új követeléssel szembesült: egy kamasz lánya portyázott a szekrényében. És így jött a következő generációs New Yorker: DKNY.
A Donna Karan fővonala, a Donna Karan New York, más néven Donna Karan Collection, 1985 őszén debütált a Seven Easy Pieces női kollekcióval, "ahol egy maroknyi cserélhető elem együtt dolgozik, és egy egész ruhásszekrényt hoz létre, amely napról estére, hétről hétre szól napról hétvégére, szezonról szezonra ". 1991 júliusában dobta piacra első férfi ruházati kollekcióját. 1989 -es megalakulása óta a DKNY a New York szinonimája, amelyet a város energiája és hozzáállása ihletett. A DKNY Karan eredeti alapelvére támaszkodva tervezte meg azt a nőt, aki soha nem tudta, hová sodorja a napot. Globális életmód -erőművé alakult át: a dinamikus szekrény mindazzal, ami a New York -i élethez szükséges - bárhol is legyen.
Lánya, Gaby ihlette, Donna Karan 1989 -ben alapította meg a DKNY -t, mint fiatalabb, megfizethetőbb diffúziós sort, hogy a meglévő Donna Karan New York kiadó mellett működjön. Sok címke és márka ágazott el az eredeti DKNY márkától/címkéktől, beleértve a DKNY Jeans, DKNY Active, DKNY Underwear, DKNY Juniors, DKNY Kids, DKNY Pure termékeket. Az 1992 -ben piacra dobott DKNY Men testreszabott öltönyökből, ruharuhákból, ünnepélyes ruházatból, alkalmi viseletből, sportruházatból és cipőből áll.
A Donna Karan Beauty kollekciót, amely illatszerekre specializálódott, 1992-ben dobták piacra. 2001-ben mutatták be a Donna Karan Home kollekciót, amely hagyományos luxus ágyneműt és kiegészítőket tartalmaz, valamint a DKNY Home-t, amely korszerűbb és divatosabb ágyneművel rendelkezik.
Az üzletek 1997 -ben nyitottak Londonban és 1999 -ben New Yorkban. A DKNY központja a New York -i Manhattan 550 Seventh Avenue címén található. Jelenleg hetven Donna Karan kollekció és DKNY üzlet található világszerte, köztük húsz üzlet Kínában, beleértve Hongkongot és Sanghajot, két üzlet Kanadában, beleértve a BC Vancouver -t. és Montreal, négy Dubajban és két üzlet Dohában. A DKNY néhány üzletet is megnyitott Dániában.Új üzlet Athénban, Görögországban - 2019. szeptember 30.2001 -ben a francia LVMH konglomerátumvállalat (Louis Vuitton Moët Hennessy) vásárolta meg. 2015-ben Donna Karan távozott a Donna Karan International főtervezőjeként, hogy az Urban Zen márkájára és az Urban Zen Foundation jótékonysági tevékenységére összpontosítson. Az LVMH eladta a Donna Karan International-t a „Donna Karan” és „DKNY” márkákkal a G-III-nak Ruházati csoport 2016 -ban 650 millió dollárért. A New York-i székhelyű G-III ruházati cikkek és kiegészítők gyártója és forgalmazója saját tulajdonú, engedélyezett és saját márkájú márkák alatt.
2005 óta a Donna Karan a DKNY és a kapcsolódó vonalak online vásárlását kínálja a kiadó weboldalán. A termékek a DKNY és DKNY Jeans női ruháktól, kiegészítőktől, fehérneműktől, cipőktől, babaruháktól, a PURE kollekciótól a DKNY férfiruhákig terjednek. Ez utóbbi a 2002 tavaszi szezonig volt elérhető. Azóta csak a DKNY Jeans címkét, fehérneműt, szemüveget és órát kínálják online a férfiaknak.
Cara Delevingne a DKNY arca volt több szezonban a 2010 -es évek közepén. 2017 -re Emily Ratajkowski lett a DKNY arca.
Több mint 30 évvel később a Donna Karan az amerikai divat egyik legikonikusabb neve. Ikonikus sziluettjei és innovatív öltözködési rendszere olyan aktuális marad, mint valaha, most a modern Donna Karan New Yorkban és a következő generációs DKNY-ban. Kaviár és pizza. Fekete autó és taxi. A látkép és az utca. Donna Karan New York és a DKNY együtt a város két oldala, amelyek inspirálnak mindent, amit csinálunk.