A DIESEL Jeans története:
A Diesel esetében Renzo Rosso az az ember, aki meghatározta a vállalat növekedését. 1955-ben Padovában, észak-kelet Olaszországban született, textilipari szakiskolába járt, majd miután 1975-ben elvégezte, saját maga kezdett ruhákat készíteni. 1978-ban összefogott régiója több más termelőjével és létrehozták a Genius Group céget, amely sok, máig is jól ismert sikeres márkát alkotott, mint például a Katherine Hamnett, Replay, Goldie, és természetesen a Diesel Jeans. 1985-ben Renzo kivásárolta a többi partnert és teljesen ellenőrzése alá vonta a Dieselt. Ekkor kezdődött a vállalat jelentős növekedési és terjeszkedési időszaka.
A vállalat kialakulása:
A Diesel Jeans egy innovatív nemzetközi design vállalat, mely farmereket, mindennapi ruházatot és tartozékokat gyárt. A Diesel vezető szerepet játszik új stílusok, szövetek, gyártási és minőségellenőrzési módszerek felkutatásában, hogy kitűnő termékeket garantáljon. A vállalat több mint 80 országban van jelen közel 6.000 értékesítési ponttal, és több mint 200 márka-üzlettel (melynek 50%-a a vállalat tulajdonában áll).
Amikor Renzo Rosso 1978-ban megalapította a vállalatot, azt akarta, hogy vezető szerepet játsszon, olyan vállalat legyen, amelyik megragadja az esélyeket és saját területén elismert helyet foglaljon el. Kreatív, tehetséges emberekkel vette magát körül - olyan innovátorokkal, akik, hozzá hasonlóan, elutasítják a divat-szakmára jellemző szolgaszerű trend-követést. A legdinamikusabb és legfantáziadúsabb cikkeket akarta megalkotni: előítélet-mentes tervező gárdájának a stílusokat illetően széleskörű szabadságot adott, és azt kapták feladatul, hogy olyan ruházati vonalat alkossanak, ami tökéletesen megfelel azoknak a független embereknek, akik az életben saját egyéni útjukat követik, és azoknak a stílus-csinálóknak, akik egyéniségüket öltözködésükön keresztül fejezik ki.
A Diesel design csapatának tagjai már a kezdetektől fogva hátat fordítottak a stílus-diktátoroknak és a divat szakma vásárlói igényeit előrejelzőknek, és hagyták, hogy saját egyéni ízlésük vezesse őket. A vállalat egy egységes, határok nélküli makro-kultúrának tekinti a világot, és a Diesel emberei ezt tükrözik vissza: a világ legkülönbözőbb részeiről jött emberek és személyiségek széles változatossága kiszámíthatatlan, dinamikus vitalitást és energiát képez a vállalaton belül. A Diesel "emberek" és az ő munkamódszereik annyira nem konvencionálisak, de ugyanakkor produktívak, hogy számtalan folyóiratban, újságban és televíziós dokumentum műsorban szerepeltek, és nemzetközi konglomerátumok, tanácsadó szervezetek, egyetemek és üzleti iskolák is tanulmányozták őket.
A Diesel "történelmi pillanatai" közé tartoznak az olyan mérföldkövek, mint 1978 (a Diesel Jeans márkanév létrejötte), 1985 (Renzo Rosso megveszi a teljes vállalatot), 1990 (a globális marketing stratégia megszületése), 1996 (a Diesel első "zászlóshajó" boltja a New York városi Lexington Avenue-n) és 2000 (a Staff International megvásárlása).
A Diesel jelenlegi termelésének legnagyobb részét kihelyezi közép-méretű vállalatokhoz. A denim farmerek gyártásának 100%-a Olaszországban történik. Minden nemzetközi logisztikai műveletet (nagy- és kiskereskedelem) központilag irányítanak, és gondosan ellenőriznek. A szilárd és kiterjedt elosztó hálózat 5 kontinensre terjed ki.
Ma a Diesel egy nemzetközi konszern, melynek konszolidált éves forgalma több mint 680 millió euro, amibol 85% Olaszországon kívül realizálódik. A cég központja Molvena (Vicenza) városkában található, Olaszország észak-keleti részén, ahonnan a vállalat 15 leányvállalatot irányít Európa, Ázsia és Amerika szerte. A Diesel világszerte körülbelül 3.000 embert foglalkoztat.
1999-ben a Diesel Jeans termékvonal két tagja, a Diesel Kids és az 55DSL új stratégia alá került, aminek révén két független üzleti egység született meg, Marostica (Vicenza) illetve Balerna (Svájc) székhellyel. Az új vállalatok minden üzleti tekintetben teljesen autonómok, a gyártásfejlesztéstől a termelésig, a finanszírozástól az értékesítésig. Aktívan együttműködnek azonban a Központ Stílus és Kommunikációs részlegével.
2000-ben a Diesel megvásárolta a Staff Internationalt, az ismert olasz vállalatot, mely a saját tulajdonában levő NewYork Industrie márkanevű termékeket (amit 2003-ban átadtak az olasz McAdams vállalatnak) és a Vivienne Westwood, DSquared és Martin Margiela licenc márkákat gyártja és forgalmazza, az erre szolgáló bemutató termekben, Milánóban, Párizsban, New Yorkban és Londonban. 2002 júliustól Renzo Rosso többségi részvénytulajdonosként belépett a NEUF Csoportba - ami a Maison Martin Margiela tulajdonosa és működtetője. A vállalat gyártja emellett a DieselStyleLab cikkeket, ami a Diesel Jeans leginnovatívabb és leginkább kísérleti márkája. A Staff International technológiailag Európa egyik legfejlettebb pret-á-porter vállalata, kreatív ötvöző helye az új tehetségeknek és stílusoknak