A Crocs-ot Lyndon "Duke" Hanson és George Boedecker Jr. alapították egy hab klumpa előállítására és forgalmazására, amelynek terveit a Kanadai Quebec City-i székhelyű Foam Creations nevű cégtől szerezték be. A cipőt eredetileg vitorláscipőként fejlesztették ki. A Crocs által gyártott első modellt, a Beach-et 2001 -ben mutatták be a floridai Fort Lauderdale Boat Show-n, és elkelt az akkoriban gyártott 200 pár. Azóta 300 millió pár cipőt adtak el. 2020 júniusában a Crocs áthelyezte a központot Niwotból, Colorado államból Broomfieldbe.
2004 júniusában a Crocs megvásárolta a Foam Creations-t és gyártási műveleteit, hogy kizárólagos jogokat biztosítson a Croslite nevű szabadalmaztatott habgyanta számára. A Croslite egy zárt cellás gyanta, amelyet harmadik felek fröccsöntött EVA habként írnak le. A hab a viselő lábához igazodik, és számos egészségügyi előnnyel jár az ortopéd orvosok szerint. A Crocs egy szabadalommal rendelkezik, amely lefedi a "lélegző cipőket és gyártási módszereiket".
2007-től a vállalat kérelmezte a "Crocs" és a Crocs logó védjegyként történő bejegyzését a világ több mint 40 joghatóságában, beleértve az Egyesült Államokat is. A Crocs kiterjesztette védjegybejelentéseinek és a Crocs védjegyre és logóra vonatkozó alkalmazási körét a nem lábbeli termékekre is, például a napszemüvegekre, szemüvegekre, térdvédőkre, órákra, poggyászokra és egyes internetes értékesítési tevékenységeikre.
A Crocs ™ márka innovációt, szórakozást és kényelmet jelent azok számára, akik személyiségüknek és életmódjuknak, valamint lábuknak megfelelő cipőt szeretnének. Most több stílusban és több helyen, több alkalomra, mint valaha, a Crocs ™ nagy lépést tesz előre annak érdekében, hogy mindenhol intuitív kényelmet biztosítson a lábaknak.
2002-ben, a Crocs ™ bemutatta a Croslite ™ forradalmi anyagból készült innovatív cipőjét. A Croslite ™ technológia egyedülálló tulajdonságokkal rendelkezett, amelyek lehetővé tették, hogy mind a szárazföldön, mind a vízben használhatóak legyenek, ami egy merőben új megközelítés volt a lábbeliipar számára. A cég a Crocs ™ nevet kapta a krokodilok többkörnyezetű, kétéltű jellegéről.
A Crocs ™ minden más cipőtől eltérően lendületet adott a cipőnek, és innovatív, szórakoztató és kényelmes lábbelit adott a fogyasztóknak, amelyek különféle alkalmakkor viselhetők. A Crocs ™ márkanév idővel összeforrt a testet-lelket átjáró kellemes érzésekkel.
A Crocs ™ gyorsan a kultúrák közötti határokon túl fejlődött, és mára több mint 100 millió pár cipőt értékesítő globális fogyasztói mozgalmat vezet.
Mi különbözteti meg a Crocs ™-ot a szokásos cipőktől? Radikális gondolkodás, iparágvezető innováció, aprólékos, egészségre törekvő kutatás és a folyamatos szem előtt tartása annak, hogy végső soron kiknek az igényeire válaszolnak: Lábak.
Legyen szó színekről, ügyes dizájnról vagy üzenetközvetítési módról, a Crocs ™ mindig mosolyra törekszik, hogy jó érzést kelthessen.
A mélységes kényelem a márka krémje a jó közérzet fizikai élményéről szól. Az olyan újítások, mint a fejlett ergonómikus kialakítás, a könnyű, könnyű technológia és a masszírozó lábágy, mind arról gondoskodnak, hogy kényelemben érezze magát a lábujja hegyétől a feje búbjáig.