A Birkenstock egy kivételes jelenség a gyorsan változó divatirányzatok által jellemzett ruhaiparban. A vállalat gyökerei egészen 1774-ig visszavezethetők. Márkaidentitásunk vállalatunk két és fél évszázados múltra visszatekintő történetének szilárd alapjaira épül.
A Birkenstock nemcsak a világ öt legnépszerűbb cipőmárkái közé tartozik, hanem egyúttal a világszerte legismertebb német márkák egyike. A hatodik generációs hagyományos családi vállalkozás mintegy 3 000 alkalmazottal a legnagyobb munkaadó a német cipőiparban. Az iparágban minden negyedik alkalmazott a Birkenstock-nál dolgozik. A vállalat 2013 eleje óta több mint 1100 új munkahelyet teremtett, szinte kivétel nélkül Németországban. Ennek az az oka, hogy a Birkenstock termékeinek nagy részét saját gyártóhelyein gyártja Rajna-Vidék-Pfalzban, Észak-Rajna-Vesztfáliában, Hessenben és Szászországban.
A Birkenstock az 1970-es évek óta globális szereplő. Termékeiket a világ mintegy 90 országában értékesítik valamennyi kontinensen. Szervezetünk is egyre inkább nemzetközivé válik. A Birkenstock Németországban nyolc telephellyel rendelkezik.
Nemzetközi szinten az Egyesült Államokban, Brazíliában, Kínában, Hongkongban, Japánban, Dániában, Szlovákiában, Spanyolországban és az Egyesült Királyságban képviseltetik magukat értékesítési irodával.
Olyan termékeket készítünk, amelyek megkönnyítik és jobbá teszik vásárlóink életét. Fő termékünk az egyedi, anatómiai kialakítású talpágy. A Birkenstock találta fel a talpágyat, és az ő nevéhez fűződik a mára már közismert „talpágy” szó jelentése is. A talpágy nemcsak egy egyedi, forradalmi termékkoncepció, amely megnyitotta az utat egy teljesen új piac előtt. Ez egyben a központi elgondolása és vonatkoztatási pontja mindannak, amit mi teszünk. Ma és a jövőben. Mindenki számára elérhetővé kell tenni a talpágyunkat.
A Birkenstock kimagasló kényelmet, magas funkcionalitást és rendkívüli minőséget képvisel. A magas szintű minőség a gondosan kiválasztott, kiváló minőségű, fenntartható forrásokból származó nyersanyagok eredménye, amelyeket a márkánkra jellemző igényes körülmények között dolgozunk fel. Termékeink elősegítik a jó közérzetet. A szó legjobb értelmében jót tesznek. Kiemelkednek a fogyasztói világunkat ma uraló olcsó termékek áradata közül.
Birkenstock sikere a család ortopéd ihletésű cipőkészítés művészete iránti elkötelezettségében gyökerezik. Az évszázadok során páratlanul gazdag tapasztalatra tettünk szert, amelyet nemzedékről nemzedékre továbbadunk, ápolunk és tovább mélyítünk.
1774-ben Johann Adam Birkenstock neve melletti bejegyzés Langen-Bergheim/Hessen város egyházi archívumában: „cipész és alattvaló”.
1896-ban Konrad Birkenstock cipészmester, aki két cipőszaküzletet üzemeltet Frankfurtban, először kezdi gyártani és értékesíteni a rugalmas talpágy-betéteket.
Friedbergben/Hessenben a cég egy nagyobb gyárat vásárol 1925-ben – amelyhez komoly terület is tartozik – és ezt bővíti tovább. A hatalmas ügyfélköre keresletének kielégítése jelentős napi termelést igényel, ezért a termelés 24 órában zajlik nappali és éjszakai műszakban. A „kék talpágy” is szerepel a gyártott termékek között.
1932-ben Karl Birkenstock elindítja a később híressé vált Birkenstock tanfolyamokat. Ezeken az egyhetes lábápolási és lábbeli szakosító tanfolyamokon a következő években több mint 5 000 szakember vett részt. Vezető orvosok támogatják a tanfolyamokat és a „Carl Birkenstock rendszert”
1947-1948 folyamán jelenik meg a „lábortopédia–Carl Birkenstock rendszer“szakkönyv 14 000 példányban. 112 oldalon 55 képpel illusztrálva fejti ki Carl Birkenstock a természetes járásra - az úgynevezett lábnyom-rendszer - és az egészséges lábbelire vonatkozó nézeteit. Abban az időben ez volt a legkeresettebb szakkönyv a lábortopédia terén.
A „Madrid” fitneszpapuccsal Carl Birkenstock az első rugalmas, mélyített talpággyal kialakított papucsot viszi a piacra, és ezzel lefekteti a mai kényelmi cipő piac alapjait 1963-ban.
1988-ban a gyártás során először alkalmaznak környezetbarát ragasztókat. Ezzel a Birkenstock megmutatja környezet-tudatosságát, és ezzel világszerte példát mutat. Christian Birkenstock, Karl Birkenstock legfiatalabb fia dolgozni kezd a családi vállalkozásban.
1990-ben fenntartható energiapolitikába kezdtek. Stephan Birkenstock, Karl Birkenstock legidősebb fia csatlakozik a családi vállalkozáshoz. A talpágy-gyártást bővítik és korszerűsítik a környezetvédelmi megfontolások figyelembevételével: az energiafogyasztást több mint 90 százalékkal csökkentik.
1991-ben a Birkenstock család bővülése. A következő években különféle engedélyezett védjegyeket hoznak létre, ami lehetővé teszi, hogy a vállalat kiegészítő, valamint további termékcsoportokat is kínáljon.
2007-ben a Birkenstock Orthopädie Gmbh & Co. Kg tulajdonosai átveszik a régi értékesítési partnert, a Birkenstock distribution USA, inc. vállalatot.
Görlitzben egy új és nagyobb talpágy-gyártó üzem indul 2009 tavaszán.
A Birkenstock belép a hasznosítási licencia üzletbe 2014-ben. A kényelmi cipőgyártó licenc-együttműködések segítségével új stratégiai üzleti szegmenseket, piacokat és célcsoportokat hódít meg. Az új termékvonalak a fő hangsúlyt négy témára helyezik, amelyek mindegyike tökéletesen illik a Birkenstock márka lényegéhez: egészséges alvás és életmód, egészséges munkakörnyezet, egészséges lábak és járás, valamint egészséges szemléletmód.
A Birkenstock kibővítette 2017-ben termékkínálatát a Birkenstock ágy kollekcióval. A nagy múltú vállalat kiváló minőségű ágyakat, ágyrácsokat és matracokat mutatott be a kölni IMM-en. A termékek az ada prémium gyártóval – a Birkenstock-hoz hasonló méretű és filozófiájú családi vállalkozással – való együttműködés eredményeként jöttek létre.