Benetton Group egy globális divatmárka, amely az olaszországi Ponzano Veneto székhelyű, 1965 -ben alapították. A Benetton Group világszerte mintegy 5000 üzlettel rendelkezik. A Benetton csoportba tartoznak még a Undercolors of Benetton, Sisley, a Playlife és a Killer Loop.
A Benetton család Edizione holdingjának tulajdonában lévő leányvállalata. A United Colours of Benetton -t Luciano, Giuliana, Carlo és Gilberto Benetton testvérek alapították 1965 -ben. A ruházati munkás, Luciano 1955 óta árulta Giuliana otthon készített pulóvereit a közeli Treviso üzleteiben, mielőtt Carlo és Gilberto 1965 -ben a fedélzetre lépett, és a Benetton megnyitotta első gyárát.
1965 -ben a Benettons megnyitotta első üzletét Bellunóban, majd három évvel később Párizsban.
A társaság alaptevékenysége a United Colors of Benetton és Sisley ruházati márkákból áll.
A Benetton ikonikus márka volt az 1980 -as és 1990 -es években, de azóta küzd, hogy visszaszerezze ezt a pozícióját. 2000 -ben az Interbrand legjobb globális márkáinak rangsorában a 75. helyen állt; 2002 -re azonban kiesett a listáról. 2012 -ben a Benetton csoportot eltávolították a tőzsdéről, és mára a Benetton családi vállalat, az Edizione holding teljes tulajdonában lévő leányvállalata.
2017 -ben a csoport 180 millió eurós veszteséget könyvelt el. A súlyos veszteségek hatására Luciano Benetton, aki akkor 83 éves volt, visszatért nyugdíjba vonulásából a márka ügyvezető elnökeként.
Az újjáélesztési erőfeszítések között szerepelt Jean-Charles de Castelbajac művészeti vezetővé való kinevezése és Oliviero Toscani fotós újbóli kinevezése is. 2020 -tól a United Colors of Benetton 1500 alkalmazottat foglalkoztat, és 25 000 munkavállalót használ alvállalkozókon keresztül.
Az 1965 -ben egyetlen színes pulóverek gyűjteményével indított Benetton ma globális sikertörténet, amely évente több mint 150 000 000 ruhadarabot gyárt 6000 Benetton üzletben 120 országban.
A cég mindenekelőtt provokatív reklámkampányairól vált ismertté Oliviero Toscanival. A Benetton olyan átható témákkal, mint a kábítószer, a háború, a rasszizmus, a szegénység és az AIDS, nemcsak arra törekszik, hogy felhívja magára a figyelmet és provokáljon, hanem olyan társadalmi témákat is bevezet a divatba, mint a kontraszt és a globalizáció. Pontosan ezen kampányok egyikén keresztül, amely a „Minden szín a világon” mottót viselte, találta meg a címke a „United Colors” nevet.
A United Colors of Benettonhoz a legtöbb ember - ahogy a neve is sugallja - egy színes ruhavilágot társít, amelyet mindenki megvehet. De nem csak az éles szivárványszínek állnak a United Colors mögött, hanem a világ jövőjét célzó témák is, mint például a fenntarthatóság, az átláthatóság és a globalizáció. Egy márka, amely jelenleg új fellendülést él át, Luciano Benetton volt vezérigazgató visszatérésével, és amely egyre inkább terjed a nagy zászlóshajó -üzleteken keresztül.